zondag 14 december 2008

De Katharen en de Heilige Merkaba Technieken

Al enige jaren voel ik me sterk aangetrokken tot een gebied ten zuiden van de Pyreneeën in Noord Spanje, ik reis daar dan ook regelmatig naartoe. Vanaf het begin voel ik dat daar een openheid is in energie, niet zoals hier waar veel mensen op een kluitje leven. Het gebied is dun bevolkt en er is veel natuurschoon en niet elke m2 is daar op de schop geweest zoals hier.
Ik voel daar ruimte om te zijn in de brede zin van het woord.
Daarnaast ben ik altijd geboeid geweest in de geschiedenis van de Katharen, jaren terug zag ik op tv een documentaire hierover en zat aan de buis gekluisterd. Hele tijden liet ik het weer los en was ik met andere zaken bezig.
Voorts kwamen de Heilige Merkaba technieken op mijn pad, en ook daar werd er iets geraakt in mij, een grote geboeidheid.
De jaren verstreken en ik ging mij meer en meer spiritueel ontwikkelen, en kwam hierdoor meer in verbinding met het geheel, de aarde, de kosmos alles wat daartussen bevind en mijzelf.

Ik begin te begrijpen dat het leven een soort spel is waar ik in gestapt ben zonder de regels bewust te kennen.
Leven is ervaren, leven is leren, vooral door in contact te gaan met anderen en zaken die zich om mij heen bevinden. Ik weet nu dat er niets buiten mij is wat niet binnen mij is, en dat iedereen en alles om mij heen mijzelf weerspiegelt en mij dus me zelf laat zien.
Ik weet inmiddels dat ik veel meer ben dan degene die ik dacht te zijn, en dat tijd niet bestaat en dat alles hier en nu is, heden, verleden en toekomst lopen in elkaar over. Het is maar waar je op afgestemd bent, en dat ikzelf bepaal wat mijn werkelijkheid is en dat dit dus een relatief gegeven is.
En dat het leven eeuwig is!

Welnu in de maanden dat ik mij voorbereide op de reis naar het Katharen gebied, vielen er verschillende zogenaamde kwartjes.
Zo ontdekte ik dat ik 2 Katharen levens heb gehad, een in Spanje en een in Frankrijk!
Daarnaast kreeg ik door dat een belangrijk deel van de inwijdingsweg die de Katharen volgden de Heilige Merkaba technieken waren!
Ik mocht me weer herinneren dat ik ooit een ingewijde was die deze technieken doorgaf!
De Katharen die bij de Montsegur zingend de brandstapel opgegaan zijn waren ingewijden in deze techniek en hadden hun lichaam verlaten voor de vlammen hun raakten!
En ik mocht nu opnieuw aan de slag met de Heilige Merkaba technieken!

Geen opmerkingen: